Do světa byznysu jedině ve (skvělé) formě

0

Každý den je to stejné: řešíme, co si na sebe oblečeme tentokrát. Poskládat oblečení tak, aby:

a) nám slušelo
b) bylo vhodné pro danou příležitost
c) bylo správně zkombinované a sladěné
d) bylo IN

není vždy jednoduché. Čeká-li nás ale důležitá porada, oběd s klientem nebo náročné obchodní jednání, hraje naše oblečení ještě mnohem důležitější roli, než tehdy, kdy o nic nejde. Až tak důležitou roli, že může do značné míry ovlivnit výsledek akce, na kterou se chystáme.

Jak tedy správně zvolit oblečení a jak se vyvarovat chyb, které mohou zkazit výsledný dojem? Především si musíme pamatovat, že volbu oblečení nesmíme podcenit. Proto je lepší si outfit promyslet večer předem a rovnou zkontrolovat, zda je vybrané oblečení v pořádku. Pokud se totiž chystáme na náročné jednání, musíme si být jisté, že jsme po všech stránkách perfektně připravené, abychom se s touto stránkou už vůbec nemusely zabývat.

Na obchodní jednání se oblékáme většinou formálně: nejčastěji proto volíme klasické sako, kalhoty, klasickou úzkou sukni nebo pouzdrové šaty. Formální oblečení nám dodává profesionální vzhled a tím získáváme při jednání určitou výhodu. Profesionální oblečení totiž naznačuje, že jsme v byznysu zběhlí a že jsme soupeři, které není radno podceňovat.

Kromě klasické sukně nebo pouzdrových šatů můžeme zvolit i sukni rozšířenou například plisovanou nebo ve tvaru písmene A. Je však třeba důsledně zvažovat, o jaký typ jednání se jedná. Přílišné zdůrazňování naší ženskosti je ošemetné a nemusí vždy sloužit v náš prospěch.

Důležitou roli hraje také plášť, který by měl být z kvalitního materiálu. Vhodné jsou flaušové pláště a paleta klasických střihů nebo nadčasové a stále populární trenčkoty.

Oblečení i všechny doplňky musí být vždy kvalitní. Zkušení manažeři a obchodníci se většinou velmi dobře orientují v kvalitních značkách a podle oblečení odhadují míru vašeho úspěchu. Vaše oblečení o vás totiž říká více, než si myslíte. Podle něj se pozná, jaká jste osobnost, zda jste nudní nebo kreativní, pečliví nebo lajdáci, zda máte cit pro věc, vkus, styl, peníze. Zda se orientujete ve „velkém světě“ nebo zda jste teta z maloměsta. Podle toho také váš protějšek většinou volí způsob jednání. Jestliže už na první pohled vzbuzujeme respekt, máme výhodu, kterou si stačí už jenom podržet po celou dobu jednání. Nemáme-li respekt od začátku, úspěch je pro nás potom mnohem obtížnější.

Důležitou roli hrají doplňky: kabelka, boty, hodinky, šperky a samozřejmě parfém. Tyto prvky proto rozhodně nepodceňujte a nesnažte se v tomto případě jít proti proudu. Pamatujte si, že buď bude vaše oblečení a styling vaší výhodou, nebo vám dopomůže k prohře. Mezitím většinou nic není.

Barevnost:
Nejvhodnější jsou neutrální barvy: černá, bílá, šedá, písková, hnědá, tmavě modrá. To jsou barvy, které nekřičí a v zásadě nikomu nevadí, nikdo s nimi nemá problém. Pozor ale, abychom nepůsobili příliš nudně nebo smutně. Proto nezapomínejte na akcent v podobě barevně výraznější kabelky, šály nebo bot.

Obuv:
Obuv by měla být klasická, proto volíme nejčastěji klasické lodičky. POZOR! Vždy s plnou špičkou. Boty by měly být jemnější, to znamená s úzkou krátkou špičkou a s jemnou podrážkou (platforma se na takové akce nehodí!!!). Ani sandály nejsou na obchodní jednání vhodné. Sezónní alternativou, kterou lze použít, jsou kotníčkové boty, vždy však pouze elegantní, nikoli sportovní.

Kabelka:
Kabelka by měla být spíše větší a luxusnější. Upřednostňujeme klasické tvary, které nosíme v ruce nebo přes předloktí. Malá kabelka může být roztomilá, ale tak asi na obchodním jednání působit nechceme. Roztomilou kočičku vždy každý dravec nebo predátor rád slupne k večeři! Jakmile se budete stylizovat do takové role, máte nevýhodu, která může vaše jednání zmařit.

Šperky a hodinky:
Šperky volíme jemné, decentní a kvalitní. Pozor na okázalost: často působí vulgárně a pouťově. Může také naznačovat nedostatek vkusu. Nikdy nenoste na důležité schůzky levnou bižuterii, to raději bez šperků, než vypadat lacině. Také počet šperků důkladně zvažujte: méně většinou znamená více.

Velmi důležité jsou hodinky. Vedle jejich vzhledu je důležitá i jejich značka, protože hodně napoví, jak se dotyčná orientuje ve světě byznysu. Mezi manažery a obchodníky volíme větší typy.

Šály a šátky:
Na šály a šátky nikdy nezapomínáme. Jsou totiž osvědčenou tečkou, kterou doladíme celý outfit.

Hanka

Sdílet.

Zanechat komentář