Dogg aneb první luxusní psí e-shop v Čechách

0

Každý, kdo žije ve společné domácnosti s psím přítelem, nám jistě potvrdí, že ve vztahu pán + pes to bývá většinou pán, kdo se stává tím závislejším. Psi jsou totiž neskonale záludná stvoření: svou pravou a nefalšovanou oddaností a věrností si nás dokáží postupně pěkně omotat kolem prstu. Proto musíme počítat s tím, že nejen, že není nic, co bychom jim dokázali odepřít, ale že začneme vymýšlet, čím bychom jim nejlépe „podstrojili“.

A tato vlastní zkušenost inspirovala dva majitele psů Patrika Šilhavého a Davida Ženíška k založení prvního luxusního psího eshopu u nás. A protože jde o věc vskutku nevídanou, chtěli jsme se o tomto počinu dozvědět víc, a proto jsme spolumajiteli obchodu DOGG, Patriku Šilhavému, položili několik otázek: 

Proč právě „luxusní“ eshop? Kde se vzala ta myšlenka?

„V první řadě – já i můj společník zbožňujeme psy. Zatímco já mám zkušenosti z obchodu a marketingu, on zase z logistiky. Otevření e-shopu tak bylo logickým vyústěním našich kariér.

Myšlenka na otevření e-shopu DOGG vznikla zhruba před rokem, kdy jsme si uvědomili, že nabídka na českém trhu je velice omezená. Spoustu obchodníků prodává stejné zboží od velkých distributorů, a tak se nabídka na českém trhu nijak výrazně nerozšiřuje. Proto jsme se rozhodli oslovit designéry a výrobce, kteří jsou za hranicemi proslulí, ale u nás je zatím téměř nikdo nezná. Psi jsou už dávno součástí našich rodin, a proto si zaslouží kvalitní a krásné zboží, stejně jako my lidé.“

Podle čeho jste si vybral firmy, které zastupujete?
„Upřednostnili jsme designéry, kteří přichází s původním, nikoli okopírovaným zbožím. Preferujeme ruční výrobu a výrobky s příběhem, nikoli nic neříkající produkty z Asie s pochybnou kvalitou. Zaměřujeme se na krásné, módní zboží, které je ale i praktické. Tak například – módní kabát pro psy nejen že hezky vypadá, ale také dokáže vašeho psa zahřát a ochránit ho před deštěm. Nebo postele pro psy – ty kvalitní v létě chladí a v zimě hřejí. A mohl bych samozřejmě pokračovat…

Jsme velice hrdí na to, že DOGG do Česka přináší kompletní sortiment britské značky Love My Dog, která patří ke špičce toho, co svému psovi můžete pořídit. Jejich obojky, vodítka, ale i oblečení a postele pro psy jsou nepřehlédnutelné a mají vynikající kvalitu. Kromě toho nabízíme čerstvou vařenou stravu od české značky Health for Dog a také dekorace a nábytek s tématikou psů od německé značky KARE Design. Vytváříme tak unikátní prostředí pro lidi, co vlastní psy, nebo je jednoduše mají rádi, a také pro lidi, kteří hledají vhodný dárek pro psího nadšence.“

Značka Love My Dog se vyznačuje anglickým stylem. Proč vás zaujal zrovna ten?

„Bylo to pro nás poměrně snadné rozhodnutí. Narozdíl od rozšířených „oblečků“ pro psy, jak je psí móda často nehezky nazývána, anglický styl je umírněnější, ale přesto neméně tak výrazný. Jejich výrobky jsou vyráběny ze skotského tvídu, který je vyhlášený po celém světě. Některé výrobky mají dokonce certifikaci Harris Tweed. Na jejich vývoji spolupracovala návrhářka Love My Dog, Lilly Shahravesh. Zaměřila se na to, aby byly výrobky odolné, hřejivé a hlavně příjemné. V neposlední řadě jsou také nadčasové a neztrácejí svoji hodnotu, což je také důležité.“

Plánujete nějakou další expanzi co se dodavatelů a sortimentu týče?

„Náš sortiment neustále rozšiřujeme, naposledy to byla právě vařená strava, kterou preferují lidé, kteří nemají příliš volného času, ale přesto nechtějí své psy šidit. V řádu týdnů představíme novou značku v oblasti obojků pro psy – tentokrát se zaměříme na kožené obojky. Uvažujeme i nad vstupem do zcela nového segmentu luxusního zboží, ale bohužel zatím nemohu být konkrétní. Také uvažujeme nad výrobou vlastního zboží pod značkou DOGG. Myslím, že je na co se těšit!“

Jak na luxusní sortiment reagují zákazníci?

„Musím říci, že jsou nadšení. Snažíme se, aby produkty byly na webu co nejlépe odprezentované, ale přesto platí, že osobní zkušenost je neocenitelná. Teprve až když zboží zákazníci vybalí doma, přichází moment opravdového nadšení ze vzhledu a kvality zboží, které si objednali. Prodáváme malosériové zboží, a zákazníci jsou si tak navíc jistí, že stejný výrobek nebude mít sousedův pes. Zákazníci si oblíbili také dekorace s tématikou psů – první výrobek, který jsme prodali, byla olejomalba s mopsem. Upřímně, to jsme nečekali.“

Módní trendy pro psy – jak se chovají, kopírují módní trendy pro páníčky?

„Určitě je to tak, jak píšete, ale v každém případě je nutné myslet na to, že konečný výrobek bude nosit pes. Ze všeho nejdůležitější je tak správný střih – jedině tak se bude kabát nebo svetr psovi příjemně nosit a nikoli ho omezovat v pohybu, jak se u levnějšího zboží často stává. Třeba mikiny s kapucí jsou pro psy zcela nevhodné, protože kapuce jim neustále padá do očí.

Také je důležitá technologie. DOGG prodává psí módu z látek, které jsou opatřeny neviditelnou vrstvou teflonu, podobně jako některé outdoorové oblečení. Neulpívá tak na nich špína, a pokud ano, je možné ji snadno vyčistit navlhčenou tkaninou.“

A jaký je trend v módě pro psy pro letošní léto?

„Trendem tohoto léta budou motýlky pro psy a květinové vzory. Já bych byl ovšem rád, kdyby se trendem stalo i to, že na svých psech přestaneme šetřit a věnujeme jim kvalitní a hezké zboží. Protože oni nám věnují celý svůj život.“

DOGG, první couture & design e-shop pro psy a jejich milovníky

 

Sdílet.

Zanechat komentář